روش هاي احياء و بهبود موهاي آسيب ديده

۹ بازديد

عوامل متعددی هستند که می توانند باعث خشکی و شکنندگی مو شوند. برای مثال حرارت زیاد دستگاه هایی همچون سشوار و یا اتو مو، به بافت مو آسیب رسانده و به مرور زمان باعث خشک شدن ساقه مو و خرد شدن آن ها می شود.

یکی از راه‌های احیاء موهای آسیب ‌دیده، رساندن پروتئین به ساختار آنها است. تمامی مواد مرتبط با مو از جمله شامپو، ماسک مو، نرم کننده و انواع سرم‌ها و کرم‌های مو حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. این محصولات درمانی به ساختار پروتئین شکسته مو کمک کرده و باعث رشد، استحکام و سلامت مو می شوند.

مراقبت از موهای آسیب دیده

اگر شما هم به طور مکرر از اتو و سشوآر استفاده می کنید، اولین قدم کنار گذاشتن آنها است. سشوار و اتو و هر گونه وسیله ی حرارتی که تماس مستقیم با سطح مو دارند، ساختار درونی مو را بیشتر تخریب می کنند.

استفاده از ماسک موی طبیعی

یکی از روش هایی که می تواند در بهبود موهای شما موثر باشد استفاده از ماسک موهای خانگی است.

روغن زیتون، روغن نارگیل و حنا از جمله بهترین مواد مغذی و طبیعی برای مو هستند.

استفاده از محصولات شیمیایی

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع درمان آسیب دیدگی، انتخاب شامپوی مناسب برای موها است. شامپو جزو اصلی ترین موارد بهداشت فردی محسوب می شود.

موهای خشک اغلب کدر به نظر می‌ رسند. شانه‌ پذیری این نوع مو نسبت به سایر موها، سخت‌ تر است. در این حالت موها در هم گره‌ خورده و دارای موخوره است. از نظر ظاهری نیز این نوع مو کدر، وز و شکننده بوده و ظاهر زیبایی ندارند.

حتی برای شستن این نوع مو نباید به‌ هیچ‌ عنوان از آب داغ استفاده کنید. زیرا خشکی مو را دو چندان می‌ سازد. برای شستن این نوع مو باید از شامپوهای مخصوص موهای خشک که نرم‌ کنندگی و رطوبت رسانی بالایی دارند استفاده کرد. گفتنی است که شاید حتی کراتین مو هم نتواند در بعضی اوقات تاثیر گذار باشد.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یک درمان دارویی است که ادعا می کنند سبب حذف وزی مو می گردد.

به این نکته توجه کنید که درمان پیری مو، درمان شیمیایی نیست بلکه کمک می کند عمق موها نرم شود. در واقع با استفاده از موادی مثل آمینو اسید، ویتامین و لیپید به بازسازی موی شما کمک می کند.

در بوتاکس مو، شکاف های لابه لای مو باید ترمیم شود. یک بوتاکس خوب ترکیبات انحصاری زیر را داراست:

  1. روغن خاویار
  2. بونت الپپتید
  3. ویتامین b5 و ویتامین e

چه کسی می تواند از بوتاکس برای موهایش استفاده کند؟

اگر این موارد را دارید می توانید از بوتاکس استفاده کنید:

  • موخره
  • موهای کم پشت و کدر
  • موهای آسیب دیده
  • موهای وز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.